ISO стандартите търсят да се постига ефикасност. Това даже е поставено като изискване
Lean практиките са с насоченост за ефективност, която обаче предполага и ефикасност
ISO е систематизиран сбор от изисквания, които трябва да се постигат "в пакет"
Lean е сбор от инструменти, изразени чрез "пластични" методи и правила, позволяващи свободен, но съобразен с действителни нужди избор
ISO се цели в две мишени - 1) винаги да има способност и да се постигат комплекс от изисквания за продукт или услуга; 2) да има постоянен стремеж за повишаване на удовлетвореността на клиента. Всичко останало се върти около това.
Lean се цели в една мишена - Да няма излишни разходи и да няма загуби в производството. Без обаче това да е мания и самоцел, защото "С трици маймуни не се ловят!" и защото "С игла кладенец се не копае!". Разходите са такива, че да осигурят изискваното или очаквано качество без да пострадат сроковете. А загубите не се търпят и трябва да ги няма. Стига да виждаме, че ги има ...
ISO е клиентски ориентирана система с мотото "На клиента да му е добре!" и клиентът да е "Опазен от организации-мърлячи". Единствено изискванията за работата с доставчиците изразяват, и то само в някаква степен, интересите на организацията
Lean, като философия, също е ориентирана към клиента, но по един подчертано рационален начин. Клиентът иска точно три неща - качество, спазени срокове и разумна цена. Разумната цена, освен че е пазарно обусловена, е постигната чрез изчистване на цялото производство и обслужването му (складове, транспорт, обработки на данни, ... ) от излишъци и загуби
Lean се цели в една мишена - Да няма излишни разходи и да няма загуби в производството. Без обаче това да е мания и самоцел, защото "С трици маймуни не се ловят!" и защото "С игла кладенец се не копае!". Разходите са такива, че да осигурят изискваното или очаквано качество без да пострадат сроковете. А загубите не се търпят и трябва да ги няма. Стига да виждаме, че ги има ...
ISO е клиентски ориентирана система с мотото "На клиента да му е добре!" и клиентът да е "Опазен от организации-мърлячи". Единствено изискванията за работата с доставчиците изразяват, и то само в някаква степен, интересите на организацията
Lean, като философия, също е ориентирана към клиента, но по един подчертано рационален начин. Клиентът иска точно три неща - качество, спазени срокове и разумна цена. Разумната цена, освен че е пазарно обусловена, е постигната чрез изчистване на цялото производство и обслужването му (складове, транспорт, обработки на данни, ... ) от излишъци и загуби
ISO се налага да го доказваш и щеш не щеш се подлагаш на сертификационна процедура. Тази процедура е с насоченост да е обективна и справедлива, но не винаги се постига това.
Lean не се налага да го доказваш, защото фактите сами говорят. Добрият Lean трансформира материалния поток в насрещен паричен поток. Lean не допуска "показуха" (от руски език)
Lean не се налага да го доказваш, защото фактите сами говорят. Добрият Lean трансформира материалния поток в насрещен паричен поток. Lean не допуска "показуха" (от руски език)
ISO Не ни е известна организация (хайде да кажем "фирма"), която благодарение на ISO да е станала световно известна с постиженията си и чийто опит всеки да иска да учи и прилага.
Lean "фирмите" са световно известни, не само защото се пишат книги и учебници за тях. Те са живите примери за това как, ако се тръгне от здрава философия, ако се търсят точните отговори на простите въпроси и ако вниманието и доверието в хората са истински, има успех
Има ли още разлики? Сигурно има ...
Lean "фирмите" са световно известни, не само защото се пишат книги и учебници за тях. Те са живите примери за това как, ако се тръгне от здрава философия, ако се търсят точните отговори на простите въпроси и ако вниманието и доверието в хората са истински, има успех
Има ли още разлики? Сигурно има ...
Няма коментари:
Публикуване на коментар